Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní krajina jako výpověď o jejích obyvatelích
KAMENSKÁ, Julie
Předložená teoreticko-praktická diplomová práce prezentuje názory několika osobností spjatých s tématem postindustriální krajiny. Následuje stručný úvod do problematiky krajiny z hlediska její proměnlivosti v čase s navazující apli-kací v konceptuálním umění zaměřeného na tvorbu fotografickým médiem. Rozdílnost v přístupu konceptualistů je demonstrována na tvorbě některých absolventů fotografické školy v Düsseldorfu a českého umělce Miloše Šejna. Vybraní autoři jsou charakterističtí neobvyklým experimentováním s fotografickým médiem ve spojení s multimediální konceptuální tvorbou. V jednotlivých výstupech praktické práce jsou zužitkovány poznatky z tvorby vybraných umělců s autorčiným pozměněním obsahu i formy.
Vágní terén - odvrácená strana města
Třísková, Nora ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato praktická bakalářská práce zkoumá skrze dokumentární fotografii tzv. vágní terény, zaměřuje se na zachycení jejich proměnlivosti a zabývá se jejich význam pro město a jeho obyvatele. Součástí práce je fotokniha Praha vágní. Teoretická část práce se soustřeďuje především na objasnění termínů, jako je vágní terén, ne-místo nebo brownfield, a dalších pojmů spojených s tímto tématem. Dále je dává do kontextu s médiem fotografie a mapuje proměnu dokumentárního přístupu k periferním krajinám i změnu vizuálního narativu, která se v druhé polovině 20. století odehrála ve vztahu k tomuto motivu. Praktickou část práce tvoří šedesátistránková fotokniha, která skrze dokumentární snímky mapuje podobu a vývoj vágních terénů v Praze. Fotografie v souboru kombinují klasické dokumentární postupy s konceptuálními přístupy k vizuální práci. Soubor jako celek ukazuje možný způsob, jakým se lze na vágní prostory dívat, jak je chápat a docenit jejich význam pro město.
Transformace kultovní a konceptuální hodnoty v dějinách fotografie
Dotřel, Jan ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Zuska, Vlastimil (oponent)
Tato práce se věnuje teorii fotografie a je historického charakteru. Je rozdělena do tří autonomních epizod, které chronologicky odpovídají třem historickým etapám. Tyto části jsou propojeny genealogií jednoho možného čtení fotografie, které budeme po celou dobu práce sledovat. První část se věnuje podmínkám a historickým příčinám zrodu fotografie. Druhá etapa popisuje pozdější dějinné období Výmarské republiky a fotografického hnutí Neue Sachlichkeit. Poslední část se věnuje Düsseldorfské škole fotografie a jejím současným nástupcům. Tyto historické etapy propojuje estetická problematika hodnoty kultovní a konceptuální, na kterých je demonstrován způsob čtení fotografického média jakožto specifického estetického fenoménu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.